A modul előzménye |
Családtámogatás
|
A modul célja |
Egészséges életmódra nevelés, egészségvédelem-, óvás-, megőrzés; testi képességek fejlesztése; mindennapos mozgás lehetőségeinek biztosítása, a mozgás szeretetének kialakítása. Környezettudatos viselkedés kialakítása. |
A modul tartalma |
Helyes életritmus, szokásrend, hetirend, napirend kialakítása. Egészséges táplálkozási szokások alapozása, a szülők bevonásával. Óvodai szintű programok szervezése (Ovi-olimpia, Együtt-egymásért nap). Élményszerző kirándulások, séták szervezése, a gyermekek természethez, környezetvédelemhez való pozitív viszonyulásának kialakítása, fejlesztése. |
A kompetenciafejlesztés fókuszai |
- Egészségvédelem - Egészségmegőrzés - Természet szeretete - Környezetvédelem |
Várható eredmények |
A gyermekekben kialakul az egészséges életmód iránti igény, a helyes életritmus-, szokásrend betartása és a mozgás szeretete. A gyermekek érdeklődnek a természet iránt, megszeretik a természetet, kialakul környezet tudatos gondolkodásuk és a környezethez való pozitív viszonyulásuk. |
A fenntarthatóságot biztosító tényezők (dokumentálás) |
- Csoportnapló - Projekt - Témahetek - Fotók, élmények megörökítése |
Összegzés, értékelés (SNI, differenciálás és multikultúrális tartalmak megjelenítésével.) |
- Mérési-értékelési táblázat - Egyéni fejlettségmérő lapok - Gyerektükör |
|
Tevékenységek |
A fejlesztendő készségek |
Módszerek és munkaformák |
Erőforrás Humán |
Eszközök |
Hónap Projekt |
|
Gyermek |
Pedagógus |
||||||
|
Testünk |
||||||
1. T E S T I K É P E S S É G E K F E J L E S Z T É S E |
Testrészek |
- testséma - testkép - szókincsbővítés |
Szemléltetés, beszélgetés Frontális; mikro-csoportos |
|
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
2010. január |
Érzékszervek |
-látás -hallás -tapintás -szaglás -ízlelés -szókincsbővítés |
Beszélgetés, játék Mikro-egyéni Értékelés, differenciálás |
Dajka nénik |
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
Folyamatos |
|
Mozgás |
|||||||
Mindennapos |
-mozgáskoordináció -állóképesség |
Bemutatás, magyarázat frontális |
|
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
|
|
Szervezett |
-testi képességek -nagy mozgások |
Bemutatás, magyarázat frontális |
|
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
2010 március Víz-projekt |
|
Kirándulás Élményszerző séták |
Megfigyelés, téri tájékozódás, figyelem, állóképesség,
Kitartás, szókincsbővítés
|
Megfigyelés, magyarázat, beszélgetés, értékelés Frontális, differenciálás |
|
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
2010 március-április |
|
Sportcsarnok látogatás "Ovi Olimpia" |
Testi képességek, együttműködés |
Bemutatás Csoportos |
Dajka nénik Szülők |
Az óvodai társulás gyermekei |
Az óvodai társulás dolgozói |
2010. április 1. |
|
2. E G É S Z S É G V É D E L E M |
Gondozás, testápolás öltözködés |
Önállóság, Finommotorika Szokásismeret Egészségmegörzés Társas magatartás Szókincsbővítés |
Értékelés differenciálás Magyarázat Bemutatás Csoportos-egyéni Értékelés-differenciálás |
|
Kiskacsa-csoport Maci csoport |
Óvónők |
Folyamatos |
Babafürdetés |
Figyelem Finommotorika Bőrérzékelés Vizuális észlelés Szociális kép |
Bemutatás Megfigyelés Beszélgetés Mikro csoportos, egyéni |
Dajka nénik |
|
|
2010. május |
|
Helyes életritmus szokásrend Napirend Hetirend Pihenés |
Szociális kép Akarati tulajdonságok Társas magatartás Szokás ismeret |
Értékelsés-differenciálás Példamutatás Beszélgetés Megfigyelés Frontális, mikro, egyéni |
Dajka nénik Szülőkkel való megbeszélés |
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
folyamatos |
|
|
Egészséges táplálkozás |
||||||
3.
É
|
Vitaminsaláta készítés Magvas kenyér kóstolás Gyümölcsturmix készítés Gyümölcsnap |
-szokásismeret
|
-magyarázat -bemutatás -beszélgetés -megfigyelés -értékelés -differenciálás Frontális
|
Dajka néni Szülők |
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
Folyamatos |
Betegség megelőzés |
|||||||
Levegőzés Mozgás a szabadban Udvari játék Kocogás, futás |
|
|
Dajka nénik Szülők |
Kiskacsa-csoport Maci-csoport |
Óvónők |
Folyamatos |
|
|
Környezetvédelem |
||||||
4. K Ö R N Y E Z E T V É D E L E M |
Levegő tisztasága |
-szociális kép -környezet tudatos gondolkodás -figyelem fejlesztés -szókincs bővítés -nagymozgások -finommozgások -társas kapcsolatok -természet iránti pozitív érzelmek kialakítása, fejlesztése -testséma fejlesztése takarékosság |
magyarázat
Frontális
|
Dajka nénik Szülők |
Kiskacsa csoport Maci csoport |
Óvónők |
|
Tűz veszélyei |
|
||||||
Víztakarékosság |
Vízprojekt |
||||||
Föld lakóinak védelme |
Madár-hét |